ÅRSMELDING FOR 2006.

Ivar Andersen, ""
Johan Gramstad, ""
Sigmund Aartun. ""

Styret har hatt 9 møter og behandlet 55 saker, de fleste dreide seg om møteprogram, bydelsvandringene og tur.

Det har vært avholdt 4 medlemsmøter, med godt frammøte, - 60 til 80 medlemmer.

Årsmøtet 16/2 : Årsmelding og regnskap ble godkjent uten merknader. I tillegg til valg til styret ble Ole Fredrik Vølstad, Signe Ivarson og Leiv G. Ledaal valgt til valgkomite, og Tron Magne Håland valgt til revisor, for 2 år.

Dag Sture Hovda, presenterte folketoner og gamle salmer fra Ryfylke med sang og musikkinnslag.

På aprilmøtet kåserte Atle Skarstein om losene i Tananger

I november ble lagets 5-års jubileum markert med festmøte. På programmet sto musikk av Tasta Gubbekorps og kåseri av Gunnar Skadberg om kvekeren Elias Tasta. Det var hilsener og gaver fra RHÆ og noen av lokallagene i byen.

På julemøtet ble krigsveteranen Lars Arholm intervjuet av Lars Rimbereid om innsatsen i den norske marine under krigen. Tradisjonen tro var det sang av Stavanger Sømansdsforenings shantykor.

Bydelsvandringen i mai var langs byfjorden fra Møksterkaien til Kalhammeren med kaffepause på Hodnefjells brygge. I august gikk vi over Tastarustå, der arkeologisk museum holder på med utgravinger, til Aspelundløen. Oppleggene var ved Kåre Haga, med supplerende informasjon fra de lokalkjente medlemmene. Ca. 40 deltakere på begge vandringene

Årets ”sommertur” gikk med buss til Arkebus krigshistoriske museum i Tysvær, historiesenteret på Avaldsnes, Olavskirken og koppergruvene på Vistnes, og til slutt byvandring i Skudeneshavn. En vellykket tur med ca. 35 deltakere.

Arne Finnestad er redaktør for lagets hjemmesider. Her finner en bl.a. nytt om framdriften i lagets lokalhistoriske prosjekter, gamle Tasta-bilder og nyhetsbrev.

Til side 5.